Klachtafhandeling door bank – herzieningsverzoek afgewezen

Deel deze pagina

TRB-2020-4471-AD
Algemeen directeur, 14 april 2020
TRB-2020-4471-HV
Voorzitter Tuchtcommissie, 23 juni 2020

De melder heeft bij de bank een klacht ingediend over een bankmedewerker en was niet tevreden over de behandeling van zijn klacht. Een telefoongesprek tussen hem en de bankmedewerker ervoer de melder als onprettig. De melder dient hierop een melding in bij Tuchtrecht Banken. De Algemeen directeur oordeelt dat geen aanleiding bestaat de melding te onderzoeken.

De melder heeft om herziening van deze beslissing verzocht.

De voorzitter van de Tuchtcommissie wijst het herzieningsverzoek af. Uit de melding blijkt dat de melder het niet eens is met de manier waarop de bank zijn klacht heeft behandeld. Dat is echter een beslissing van de bank. De inhoud van de melding is niet voldoende om een tuchtrechtelijk onderzoek naar de gedragingen van de bankmedewerker te rechtvaardigen. De manier waarop de melder het telefoongesprek heeft ervaren is daarvoor onvoldoende.

Download hier de beslissing van de Algemeen directeur: TRB-2020-4471-AD
Download hier de herzieningsbeslissing: TRB-2020-4471-HV